Články - Desatero přikázání jak neodehnat vážného zájemce


Desatero přikázání jak neodehnat vážného zájemce

06.08.2008

Možná se Vám to už také stalo: Chcete prodat nemovitost, Vaše nabídka vypadá lákavě, cena je přijatelná, zájemců hodně. Někteří z nich jsou už takzvaně nalomeni ke koupi, ale vždy z nějakého záhadného důvodu nakonec ucuknou. Jestli se tato situace opakuje, je na čase si položit otázku, kde se stala chyba?



   Pravděpodobně nebude chyba v nabízené nemovitosti, ale (a je těžké si to přiznat) ve Vás nebo v některém členu Vaší domácnosti. Pokud jste ochotní něco na sobě změnit a úspěšně završit Váš obchod, přečtěte si pár rad, co by jste neměli dělat, pokud nechcete zájemce spolehlivě odradit. On si totiž naprosto zřetelně uvědomuje, že když Váš dům nebo byt koupí, bude muset
s Vámi ještě nějakou dobu počítat. Někdy se totiž vyskytne nepředpokládaná situace, kterou budete muset řešit společně. Jsou typy lidí, se kterými by nikdo nechtěl mít nic společného. Vy k nim samozřejmě patřit nemusíte, ale můžete se zrovna nacházet v rozpoložení, které Vám na náladě nepřidává, a tak opomenout zásady, které byste měli při kontaktu s kupujícím dodržovat:

 

 


1.) Nikdy nemluvte při prohlídce vulgárně, ani se zájemci, ani s členy Vaší rodiny, i kdyby to bylo v    rovině humoru.


2.) Neházejte příchozím pod nohy pantofle už ve dveřích s komentářem typu: „ Já mám tady uklizeno a nepořádek mi tady dělat nebudete!“ 


3.) Nevyjadřujte se negativně o jakémkoli typu lidí, ať se to už týká zaměstnání, víry, sexuální orientace nebo národnosti. Nikdy nevíte, kdo před Vámi stojí.


4.) Nekřičte na děti, partnera, babičku ani na psa.


5.) Za žádných okolností si nehrajte na "mistra světa". Vždy se najde někdo, kdo možná ovládá danou problematiku lépe, než vy.


6.) Nesdělujte informace intimního charakteru. Některým lidem je tato upřímnost od cizích velmi nepříjemná.


7.) Nestěžujte si. Většinou si Vás zájemce s předstíranou účastí vyslechne, ale věřte, že ho Vaše starosti nezajímají a má těch svých dost.


8.) Nesnažte se obsáhle mluvit o tématech, které s prodejem nesouvisí. Váš návštěvník má jistě také bratrance, sestřenice, tety, děti a otravné šéfy.


9.) Nevnucujte lidem nad rámec slušnosti jídlo a pití.


10.) Nenechte se vyprovokovat. Kupující můžou být různí a možná Vás něčím namíchnou nebo nechtěně urazí. Za každých okolností se snažte zůstat v roli příjemného hostitele.

 


pošli na vybrali.sme.sk
TOPlist