Články - Tipy a triky: jak napsat efektivní inzerát do novin a na internet


Tipy a triky: jak napsat efektivní inzerát do novin a na internet

16.09.2007

Pokud zvažujete prodej své nemovitosti svépomocně a ještě stále hledáte informace jak na to, tak jste na správném místě. V tomto článku se mimo jiné dozvíte i jaké jsou dnes možnosti prezentace Vaší nabídky. Také jestli je lepší inzerovat Vaší nemovitost v novinách anebo na internetu. Poradíme Vám jak správně napsat inzerát do novin tak aby oslovil co nejvíce návštěvníků. Na co je důležité si dávat pozor při zveřejňování nabídky na internetu a jak využít poptávku nemovitostí.

Tištěná inzerce

Pokud si přelistujete jakékoli inzertní noviny anebo časopisy nabízející nemovitosti, tak spatříte stovky různých inzerátů. Některé extrémně efektivní, jiné méně a některé s vůbec žádným efektem. Pokud píšete novinový inzerát je velice důležité, abyste nejen získali čitatelovu pozornost silným a zajímavým titulkem, ale taktéž, abyste jeho pozornost udrželi kvalitním a informativním obsahem.

    Podívejte se na výstřižky níže a porovnejte jaký dojem na Vás jejich obsah dělá.




Snažte se nepoužívat věty jako: “cena k jednání” v kolonce kde by měla být uvedena cena. Podívejte se na inzerát očima zájemce. Pokud je cena za váš dům “k jednání” tak to většinou znamená, že ho neumíte dobře ohodnotit. Mnoho zájemců tak ani nezvedne telefon a automaticky vaši nabídku zavrhne. Snažte se stanovit cenu za vaši nemovitost založenou na realitě a okolním trhu.

    Dejte inzeráty do všech známých novin. Většina novin pravidelně vydává inzertní přílohy. Stačí jenom zjistit kdy vychází a kdy je konečný termín podání. Regionální noviny v porovnání s celonárodními mají pravděpodobně levnější ceny za obsažnější inzeráty a zasáhnou jen lokální zájemce. Pro celonárodní kampaň si ale raději zvolte internetové realitní portály (viz níže), kde můžete oslovit tisíce zájemců z celé republiky.

    Pokud je to možné tak si vyrobte velkou ceduli z nápisem “na prodej” a telefonním číslem na, kterém bude někdo dostupný po celý den. Značku umístěte někde, kde na ni bude dobře vidět. Pokud je Vaše nemovitost “za rohem” tak požádejte Vašeho souseda o povolení k umístění Vaší značky na jeho pozemek a šipkou směrující k Vašemu domu. Pokud vaši sousedé říkají “všude kam se podívám, najdu tvůj dům na prodej”, tak pak děláte dobrou práci.


Internetové realitní portály


    Je nepochybné, že internet způsobil převrat v oblasti prodeje nemovitostí. Přinesl spoustu metod, které ulehčí prodej těm, kteří zamýšlejí prodat svojí nemovitost pomocí vlastních sil. Studie dokazují, že skoro 8 z 10ti lidí hledající nemovitost používá internet jako jejich první zastávku. Už i v České Republice většina lidí spoléhá a internet jako na nezanedbatelný zdroj stále aktuálních nabídek nemovitostí. Na českém internetu můžete najít hned několik realitních portálů se kterých většina je placených. Buďte ale v klidu, ten náš je úplně zdarma. Proto vám stačí jenom několik jednoduchých kroků k tomu, aby se i ta vaše nabídka okamžitě zobrazovala tisícům potencionálních zájemců o Vaší nemovitost. Stačí vyplnit náš nabídkový formulář


Jak správně inzerovat svoji nemovitost na online realitních portálech?

Poskytnutí správných informací
    Informace, které je nutné zveřejnit při zadávání Vašeho inzerátu jsou velice důležité pro zájemce. Pokud tuto část zanedbáte, může Vás tato skutečnost připravit o cenné zájemce. Pokud zadáváte inzerát na portálu Bydlení 360 tak se o toto nemusíte starat protože náš uživatelsky přívětivý formulář Vás provede všemi nezbytnými kroky. Pokud ale inzerát zadáváte na jiných online portálech, ujistěte se, že Váš inzerát obsahuje následující informace.

  • adresa. Je užitečné zveřejnit název obce a její část
  • nejdůležitější kolonka je cena, tak ji nenechte prázdnou
  • správný počet místností. Pozor na rozdíly mezi 3+1 a 3+kk a podobně
  • rok kdy byla nemovitost dokončena, případně rekonstruována
  • typ budovy (panel, cihla, dřevo)
  • typ vlastnictví (osobní, družstevní)
  • rozloha užitné plochy v m2
  • rozloha pozemku na, kterém nemovitost stojí
  • jméno, email a telefon

Popište charakteristické rysy a výhody nemovitosti
    Charakteristické rysy jsou popisem Vaší nemovitosti. Výhody, jsou tím jak může zájemce tyto rysy využít. Popis výhod přidá na charakteru nemovitosti a zosobní ji. Zájemce nenadchne Váš anglický trávník. Ale když jim zdůrazníte, že po něm mohou bezpečně chodit bosky, jejich podvědomí začne okamžitě s touto informací pracovat. A to je to co prodává. Nejenom informujte ale taky znázorňujte. Uvedeme pár příkladů:

Hlavní rys: oplocený dvorek
Výhody: soukromí, místo pro domácí mazlíčky, trávník pro chození naboso, místo pro bazén, místo pro založení květinového záhonu a pěstování vlastní zeleniny.

Hlavní rys: dvojitá euro okna
Výhody: nižší tepelná spotřeba, tepleji v zimě a chladněji v létě, zredukuje potřebu klimatizace, jednoduchá obsluha a údržba.

Hlavní rys: labužnická kuchyň
Výhody: profesionální kuchyň pro opravdové gurmány, vychutnejte si přípravu jídla jako nikdy předtím, nejmodernější vybavení, dostatek místa pro zařízení a kuchařky, díky luxusnímu provedení se stane nejoblíbenější místností pro Vaší rodinu.

Přidejte kvalitní fotografie
Fotografie Vaší nemovitost vyjádří lépe než tisíc slov. Udělejte čtyři až osm kvalitních fotografií.

  • pokud možno použijte širokoúhlý objektiv. Nafoťte více fotografií než potřebujete a zkuste různé úhly jako například ptačí perspektivu
  • nutné minimum pro dům je přední, zadní strana a obývací pokoj. U bytů je to kuchyně, obývací pokoj a ložnice.
  • použijte programy, které zlepší kvalitu vašich fotografií jako barvu, kontrast a ostrost. Tyto programy Vám také umožní zredukovat velikost fotografií na požadovaný rozměr. Minimálně však 640x480 pixelů a rozlišení 72 nebo 96 dpi

Přidejte virtuální prohlídku nemovitostí
    Tato nejnovější metoda propagace nemovitostí ve světě obchodu s realitami, si získává stále více a více příznivců. Náklady na její realizaci v porovnání s počtem kvalitních zájemců jsou zanedbatelné. Dnes virtuální prohlídky využívají stovky realitních kanceláří, proč tedy nevyužít tento skvělý nástroj ve Váš prospěch. Více informací se dočtete v sekci  virtuální prohlídky.

TIP: Přidejte ke své nabídce něco co Vám zaručí nevídaný zájem navštěvníků. Objednejte si realizaci virtuální prohlídky za cenu  1,399,- Kč za 4 místnosti. Více informací zde


    Rozhodnutí jestli se pustíte do prodeje vaší nemovitosti vlastnoručně, musí být založena na Vašem odhodlání a důvěře ve Vaše schopnosti. Pokud jste si jistý, že si poradíte ze všemi nástrahami spojenými s prodejem Vaší nemovitosti, pak se pokusíte prodej uskutečnit sami. Avšak pokud se necítíte být dostatečně připraveni, je vždy lepší vložit se do rukou profesionálů. Přečtěte si náš článek 8 důvodů proč si na prodej nemovitosti najmout profesionály

pošli na vybrali.sme.sk
TOPlist