Články - Virtuální prohlídky se zabydlují i v České Republice


Virtuální prohlídky se zabydlují i v České Republice

21.02.2008

Do teď byly virtuální prohlídky nemovitostí převážně doménou zahraničních developerů, realitních kanceláří a profesionálů z řad fotografie. Poprvé v historii jsou však virtuální prohlídky cenově dostupné i pro běžné uživatele. Díky neustále se slevňující technologii a zjednodušování celého procesu realizace virtuálních prohlídek ,můžete i Vy využít tuto moderní technologii pro moderní propagaci Vaší firmy.


Co jsou to virtuální prohlídky?

Virtuální prohlídky, z anglického originálu “virtual tours”, jsou prostorová digitální zobrazení skutečného prostoru, interiéru, exteriéru nemovitosti anebo jiného konkrétního místa. Obvykle se virtuální prohlídky bytů a domů vytváří z 2D fotografií a s pomocí speciální techniky nazývané “immersive imaging” se pak upraví do 3D podoby



K čemu se virtuální prohlídky používají?

Již několik let se v zahraničí virtuální prohlídky používají jako nenahraditelný marketingový nástroj, který inovativním stylem přináší svým uživatelům mnoho výhod. Virtuální prohlídky se tak staly nedílnou součástí prezentace mnoha druhů zboží v mnoha odvětvích, jako jsou například:



...Virtuální prohlídky v obchodu s nemovitostmi.       Virtuální prohlídky pro vzdělávání a výuku
...Virtuální prohlídky pro výstavy a prezentace. .         Vyrtuální prohlídky pro sport a turistiku
...Virtuální prohlídky interiéru automobilů                .Virtuální prohlídky a rekonstrukce zločinu pro policii

...Virtuální prohlídky interiérů lodí a jacht.              . Virtuální prohlídky v hoteliérství a mnoho dalších...



Miliony lidí po celém světě si vybírají svůj nový domov pomocí virtuální prohlídky. A nejen to, lidé si neprohlíží pouze nemovitosti, prohlíží si také vzdálená místa na Zemi i mimo ní, jako například Měsíc. Mezi jiné patří i virtuální prohlídky turistických destinací, hotelových pokojů a virtuální prohlídky pozoruhodných staveb, jako je Bíly Dům anebo Taj Mahal. Ukázky virtuálních prohlídek Zemského měsíce nebo běžných interiérů, si můžete prohlédnout zde.


Prodej nemovitostí a vesměs všech služeb a výrobků je dnes celkem koplikovaný proces. Pokud Vám záleží na tom, abyste prodali Vaši nemovitost, službu výrobek ve stylu opravdových profesionálů, je zapotřebí také použít profesionálních nástrojů. K jednomu z nich bezpochyby patří virtuální prohlídka nemovitostí.



Jak probíhá realizace virtuálních prohlídek?


1. Příprava interiéru na realizaci

Každá nemovitost se před samotnou realizací virtuální prohlídky, musí uvést do vyhovujícího stavu. Běžně postačí dobrý úklid interiéru a odstranění přebytečného nábytku, který by ve virtuální prohlídce kazil celkový dojem z místosti. Velká část nemovitostí vypadá dobře, pokud působí vzdušným a prostorným dojmem.


2. Realizace virtuální prohlídky

Samotná realizace virtuální prohlídky je celkem rychlý proces, který však vyžaduje zkušenosti. Čas potřebný na nafocení virtuální prohlídky o čtyřech místnostech běžně zabere cca 20-25 minut. Nejlepší podmínky na realizaci virtuální prohlídky jsou přes den s dostatkem slunečního světla. Fotograf pak v závislosti na používané technologii udělá 2 až 6 fotografií v každé realizované místnosti. Tento materiál se pak použije jako základ pro vytvoření interaktivní virtuální prohlídky.


3. Použití počítačových programů

Tento krok je nejdůležitější a nejnáročnější v celém procesu výroby virtuální prohlídky. Proces nazývaný “Immersive Imaging” vyžaduje až několik různých speciálních počítačových programů, které převedou získané fotografie do sférické podoby. Tyto data se pak za pomoci dalších programů upraví do konečné podoby virtuální prohlídky.


4. Prezentace virtuální prohlídky

Hotová virtuální prohlídka se exportuje na požadované médium, ať už se jedná o internetové stránky, multimediální CD či jiné. Pak už nic nebrání tomu, aby si návštěvník v pohodlí svého domova prohlížel nejrůznější virtuální prohlídky. Nejvíce se používají při obchodě s realitami, kde jsou velkou přidanou hodnotou pro klienty a realitní kanceláře. Dále jsou virtuální prohlídky oblíbeným nástrojem prezentace hotelů a turistických destinací.


pošli na vybrali.sme.sk
TOPlist